بررسی یادگیری مهارت های هندسی به کمک نرم افزارهای هندسه ی پویا در دوره راهنمایی تحصیلی

مرکز دانلود فایل نگارا | بررسی یادگیری مهارت های هندسی به کمک نرم افزارهای هندسه ی پویا در دوره راهنمایی تحصیلی

  • مرکز دانلود فایل نگارا | بررسی یادگیری مهارت های هندسی به کمک نرم افزارهای هندسه ی پویا در دوره راهنمایی تحصیلی

    بررسی یادگیری مهارت های هندسی به کمک نرم افزارهای هندسه ی پویا در دوره راهنمایی تحصیلی


    دسته بندي : جزوات درسی و مقالات » روانشناسی

    دانلود فایل کامل بررسی یادگیری مهارت های هندسی به کمک نرم افزارهای هندسه ی پویا در دوره راهنمایی تحصیلی

    در قالب فایل word و متشکل از 201 صفحه قابل ویرایش

    فهرست مطالب :
    فصل اول : معرفی پژوهش
    بیان مسئله
    اهمیت و ضرورت پژوهش
    اهداف و فرضیه های پژوهش
    تعریف اصطلاحات پژوهش
    فصل دوم : مرور بر مبانی نظری و پیشینه پژوهش
    مبانی نظری یاددهی و یادگیری
    نظریه ی ساختن گرایی در یادگیری
    نظریه ی رشد شناختی برونر
    یادگیری از راه بینش
    اهداف یادگیری در ریاضی
    هوش و خلاقیت
    سبک های یادگیری
    یاددهی و یادگیری هندسه
    تحولات تاریخی در آموزش هندسه
    شیوه های آموزش هندسه
    فرآیندهای تفکر در هندسه
    استدلال در هندسه
    شهود در هندسه
    نظریه راست مغزی و چپ مغزی
    نرم افزارهای هندسه پویا
    اشکال پویا
    آموزش هندسه با رایانه
    نرم افزارهای هندسه ی پویا
    مهارت های هندسی
    مهارت های منطقی
    مهارت های دیداری
    مهارت های کلامی
    مهارت های ترسیمی
    مهارت های کاربردی
    شرایط یادگیری
    محیط آموزشی
    برنامه ی درسی
    فعالیت های یادگیری
    نقش معلم در یادگیری
    شرایط سنی یادگیرندگان
    پیشینه ی پژوهش
    فصل سوم : روش شناسی پژوهش
    روش تحقیق
    جامعه ی آماری
    گروه نمونه و شیوه ی گزینش آن
    متغیرهای تحقیق
    روش جمع آوری اطلاعات
    روش جمع آوری داده های کمی
    روش جمع آوری داده های کیفی
    روش اجرای پژوهش
    برنامه ی آموزشی کارگاه ها
    تقویت مهارت های هندسی
    کیفیت پژوهش
    روایی
    پایایی
    روش تجزیه و تحلیل داده ها
    فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده های پژوهش
    تجزیه و تحلیل کمی داده ها
    آمار توصیفی
    آمار استنباطی
    تجزیه و تحلیل کیفی داده ها
    بررسی چگونگی رشد مهارت های منطقی
    فرضیه دوم پژوهش: مهارت های دیداری
    فرضیه سوم پژوهش: مهارت های کلامی
    فرضیه چهارم پژوهش: مهارت های ترسیمی
    فرضیه پنجم پژوهش: مهارت های کاربردی
    یافته های فرعی
    مسائل انگیزشی
    مسائل اجتماعی
    تعامل با نرم افزار
    نظرسنجی
    فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری از یافته های پژوهش
    بحث و بررسی یافته ها
    فرضیه ی اول پژوهش: مهارت های منطقی
    فرضیه ی دوم پژوهش: مهارت های دیداری
    فرضیه ی سوم پژوهش: مهارت های کلامی
    فرضیه ی چهارم پژوهش: مهارت های ترسیمی
    فرضیه ی پنجم پژوهش: مهارت های کاربردی
    نتیجه گیری
    تاثیر متقابل مهارت های یادگیری
    ارتباط متقابل اهداف یادگیری
    تجرد و شهود در هندسه
    توصیه ها و پیشنهادها
    توصیه برای معلمین هندسه ی پویا
    پیشنهاد برای پژوهش های بعدی
    پیشنهادهای کاربردی
    محدودیت های پژوهش
    پیوست ها

    قسمتی از متن :
    هدف پژوهش حاضر بررسی چگونگی ارتقاء مهارت های هندسی با به کارگیری نرم افزارهای هندسه ی پویا به عنوان ابزار کمک آموزشی و مقایسه ی آن با کلاس های متداول است. هوفر (۱۹۸۱) یادگیری مهارت های هندسی را به پنج دسته شامل مهارت های منطقی، دیداری، کلامی، ترسیمی و کاربردی تقسیم می کند. پژوهش گر در این راستا، مطالعه ی خود را با انتخاب یک گروه آزمایش و یگ گروه کنترل هر کدام مشتمل بر ۲۸ دانش آموز پسر به شیوه ی نمونه گیری دردسترس از جامعه آماری دانش آموزان مدارس راهنمایی تحصیلی پسرانه با امکانات رایانه ای مناسب، در طول یک سال تحصیلی انجام داده است. در گروه آزمایش ۱۰ جلسه آموزشی به جای کلاس های درسی به شیوه سخنرانی در کارگاه رایانه با استفاده از نرم افزار جئوجبرا به اجرا درآمد. هم چنین دانش آموزان موظف به شبیه سازی مسائل و تمرین های کتاب درسی به عنوان تکلیف شب در نرم افزار بودند.
    جهت کنترل پیشرفت یادگیری مهارت ها در دانش آموزان، در ابتدای سال تحصیلی، پیش آزمون و در انتها پس آزمون برگزار شد. داده ها با آزمون کواریانس چندگانه (MANCOVA) برای بررسی فرضیه اصلی پژوهش و آزمون آماری کواریانس تک متغیره ANCOVA)) برای تحلیل رشد هر یک از مهارت ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج به دست آمده از آزمون کواریانس چندگانه با اطمینان ۹۹ درصد فرضیه اصلی پژوهش را مبنی بر موثرتر بودن یادگیری مهارت های هندسی با کمک نرم افزارهای هندسه ی پویا را نسبت به کلاس های متداول به شیوه ی سخنرانی تایید کرد. از طرفی نتایج آزمون کواریانس تک متغیره برای بررسی فرضیه های جزئی پژوهش نشان داد به جز در مهارت های منطقی که تفاوت چندانی بین گروه آزمایش و کنترل مشاهده نشد، در چهار مهارت دیگر، با اطمینان %۹۹ (۰٫۰۱ = α) تفاوت قابل توجهی بین دانش آموزانی که از نرم افزار استفاده کرده اند و گروه کنترل مشاهده شد.
    این پژوهش گر به منظور تبیین کامل تر پدیده ها در فرآیند آموزش و نتیجه گیری صحیح، از یافته های کیفی بهره جست. پژوهش گر با مستندسازی مشاهدات ، تحلیل فیلم های ضبط شده از کارگاه های رایانه، تحلیل نظرسنجی از دانش آموزان و مصاحبه نیمه ساختاری از برخی دانش آموزان به صورت مطالعه موردی ، داده های کیفی را تامین کرد. داده ها پس از مستندسازی، مقوله بندی، اهمیت بخشی و تفسیر، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصله فرضیه اصلی پژوهش را تایید کرد. همچنین رشد هر یک مهارت های هندسی را به طور نسبی نشان داد.
    از نتایج فرعی پژوهش اهمیت توجه به حوزه های مختلف اهداف آموزشی و ارتباط متقابل مهارت های هندسی و اثر تقویتی آن ها بر روی هم بود. همچنین توجه به رشد همگون در تقویت ابعاد شناختی و عاطفی لازم دیده شد. و از طرفی تقویت دو بعد شهود و تجرد در دانش آموزان مورد تاکید قرار گرفت.

    تعداد صفحات :
    ۲۰۱ صفحه

    • محتوای فایل دانلودی:

      دانلود فایل کامل بررسی یادگیری مهارت های هندسی به کمک نرم افزارهای هندسه ی پویا در دوره راهنمایی تحصیلی
      در قالب فایل word و متشکل از 201 صفحه قابل ویرایش

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

برچسب ها: بررسی,یادگیری,مهارت,های,هندسی,به,کمک,نرم,افزارهای,هندسه,ی,پویا,در,دوره,راهنمایی,تحصیلی,
[ جمعه 22 تير 1397 ] [ 10:43 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

مقاله اصول بازرسی چشمی

مقاله اصول بازرسی چشمی

  • مقاله اصول بازرسی چشمی
    مقاله اصول بازرسی چشمیدسته: مدیریت
    بازدید: 101 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 182 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 16

    مقاله اصول بازرسی چشمی و ارزیابی آن

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    اصول بازرسی چشمی

    مقدمه: در بسیاری از برنامه های تدوین شده توسط سازنده جهت کنترل کیفیت محصولات،از آزمون چشمی به عنوان اولین تست و یا در بعضی موارد به عنوان تنها متد ارزیابی بازرسی ،استفاده می شود.اگر آزمون چشمی بطور مناسب اعمال شود،ابزار ارزشمندی می تواند واقع گردد. بعلاوه یافتن محل عیوب سطحی، بازرسی چشمی می تواند بعنوان تکنیک فوق العاده کنترل پروسه برای کمک در شناسایی مسائل و مشکلات مابعد ساخت بکار گرفته شود.آزمون چشمی روشی برای شناسایی نواقص و معایب سطحی می باشد.نتیجتا هر برنامه کنترل کیفیت که شامل بازرسی چشمی می باشد،باید محتوی یک سری آزمایشات متوالی انجام شده در طول تمام مراحل کاری در ساخت باشد.بدین گونه بازرسی چشمی سطوح معیوب که در مراحل ساخت اتفاق می افتد،میسر میشود.

    قبل از جوشکاری. قبل از جوشکاری ،یک سری موارد نیاز به توجه بازرس چشمی دارد که شامل زیر است:

    1. مرور طراحی ها و مشخصات Wps 
    2. چک کردن تاییدیه پروسیجرها و پرسنل مورد استفاده  PQR
    3. بنانهادن نقاط تست
    4. نصب نقشه ای برای ثبت نتایج
    5. مرور مواد مورد استفاده
    6. چک کردن ناپیوستگی های فلز پایه
    7. چک کردن فیت آپ و تراز بندی اتصالات جوش
    8. چک کردن پیش گرمایی در صورت نیاز

    اگر بازرس توجه بسیار دقیقی به این آیتم های مقدماتی بکند،می تواند از بسیاری مسائل که بعدها ممکن است اتفاق بیافتد،جلوگیری نماید.مساله بسیار مهم این است که بازرس باید بداند چه چیزهایی کاملا مورد نیاز می باشد.این اطلاعات را می توان از مرور مستندات مربوطه بدست آورد.با مرور این اطلاعات،سیستمی باید بنا نهاده شود که تضمین کند رکوردهای کامل و دقیقی را می توان بطور عملی ایجاد کرد.

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : دانلود مقاله , اصول بازرسی چشمی , انواع بازرسی , ارزیابی و بازرسی , روش های بازرسی , تعریف بازرسی , دانلود تحقیق , اموزش بازرسی

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

برچسب ها: مقاله,اصول,بازرسی,چشمی,
[ سه شنبه 19 تير 1397 ] [ 8:59 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

بررسی منابع درآمدی شهرداری ها در کشورهای توسعه یافته

بررسی منابع درآمدی شهرداری ها در کشورهای توسعه یافته

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

برچسب ها: بررسی,منابع,درآمدی,شهرداری,ها,در,کشورهای,توسعه,یافته,
[ شنبه 9 تير 1397 ] [ 12:01 ] [ کاووسی فر ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد